Pestki słonecznika jako źródło witamin

Aby nasz organizm mógł prawidłowo funkcjonować, musimy dostarczać mu odpowiednie „paliwo.” Naszym paliwem jest jedzenie oraz wszelkie płyny, które spożywamy. Warto zadbać o to, żeby w naszej diecie znalazły się wszystkie niezbędne witaminy i minerały. Dzięki temu nasz organizm będzie silny i zdrowy, a nasze samopoczucie będzie się utrzymywać na podobnym, pozytywnym poziomie. Jeżeli nie mamy pomysłu, o co wzbogacić naszą dietę, warto rozważyć różne ziarna, pestki i nasiona. Wiórki kokosowe, słonecznik, dynia, siemię lniane, czarnuszka, czy też sezam, to znane wszystkim, łatwo dostępne produkty, które bez problemu możemy włączyć do swojej diety, dostarczając tym samym różnych mikro i makroelementów.

Cenne źródło witamin

Jednym z popularnych nasion, są te pochodzące ze słonecznika. Choć niepozorne, warto wiedzieć, że są one w stanie dostarczyć nam różnych witamin, niezbędnych do zachowania zdrowia. Pestki słonecznika są doskonałym źródłem witaminy A, witaminy D i witaminy B12. A także wapnia, pozytywnie wpływającego na stan naszych kości i zębów. Aby włączyć do swojej diety nasiona słonecznika, nie trzeba się jakoś specjalnie wysilać. Najprostszą metodą jest oczywiście kupowanie pieczywa, zawierającego te właśnie ziarna. Może to być chleb, mogą być bułki, a nawet pieczywo tostowe. Słonecznik jest również świetnym dodatkiem do sałatek oraz panierek. Jeżeli mamy ochotę, to słonecznik może być też samodzielną przekąską, która dostarczy nam nie tylko niezbędnych witamin, ale będzie również źródłem zdrowych tłuszczów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × trzy =