Najczęstsze problemy z rozrządem w samochodach marki Citroën, Peugeot i Renault

Użytkując samochód, trzeba dbać o rozrząd silnika. Jeżeli pasek bądź łańcuch wykorzystywany do jego napędu pęknie lub przeskoczy, może się to skończyć destrukcją motoru. Dlatego też należy regularnie dokonywać wymiany tego podzespołu. Sprawdzamy jakie są pierwsze symptomy zużywającego się układu rozrządu jednostki spalinowej. Skupimy się przede wszystkim na pojazdach francuskich.

Pogorszenie pracy silnika

Paski i łańcuchy wykorzystywane do napędzania wałka rozrządu po wielu tysiącach kilometrów ulegają rozciągnięciu. Zmienia to bardzo delikatną równowagę panującą w jednostce napędowej, czego efektem może być między innymi wypadanie zapłonów, dławienie na wyższych obrotach, brak mocy. Gdy zdecydujemy się na wymianę, koniecznie kupmy też nowe koło rozrządu, jeśli jest to silnik z łańcuchem. Wynika to z tego, że zęby z czasem ulegają spiłowaniu i stają się stożkowate. Istnieje wtedy ryzyko, że po wymianie rozrządu nowy łańcuch przeskoczy, powodując uszkodzenie jednostki napędowej.

Wymiana rozrządu

Nowy komplet elementów należy założyć po przejechaniu określonego przebiegu od ostatniej wymiany. Zazwyczaj jest to wartość pomiędzy 50 a 60 tysięcy kilometrów. Przy okazji warto wymienić także pompę wody oraz cięgna zmiany biegów. Te ostatnie znane są z tendencji do łamania się, a podczas wymiany rozrządu będziemy mieli do nich swobodny dostęp.

Nowe możemy zamówić na przykład na tej stronie: https://www.franceauto.pl/linki-ciegna-zmiany-biegow. Pamiętajmy, by nigdy nie przeciągać interwałów pomiędzy kolejnymi wymianami. Jeśli dojdzie bowiem do nieszczęścia, silnik będzie nadawał się do kapitalnego remontu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 − trzy =