Poleasingowy sprzęt do biura – rozwiązanie, które daje wiele korzyści

Wyposażenie biura stanowi spore wyzwanie. Poszczególne stanowiska oraz wspólna przestrzeń musi być dobrze zaplanowana, by pracownicy czuli się swobodnie i mogli efektywnie wykonywać swoje obowiązki. Aranżacja siedziby firmy oznacza też jednak duże wydatki, zwłaszcza jeśli chodzi o same urządzenia. Z tego względu przedsiębiorstwa rzadko decydują się na zakup nowego sprzętu – większe korporacje sięgają po poszczególne rzeczy w ramach leasingu, natomiast szansą dla jednostek działających w mniejszej skali, jest ich późniejsze odkupienie. Co przemawia za wybraniem poleasingowych urządzeń do przestrzeni biurowej? 

Duże oszczędności

Firmy znajdujące się w początkowych fazach działalności, które otwierają swoje biura, muszą je odpowiednio wyposażyć, ale pilnując przy tym bardzo uważnie sfery kosztów. Tymczasem nowy sprzęt będzie stanowił duże obciążenie, więc tego typu wydatki nie są najlepszym pomysłem i lepiej zainwestować takie pieniądze w rozwój działalności. Warto pomyśleć zatem choćby o komputerach z leasingu, które można zwykle nabyć za mniej niż połowę ceny rynkowej. Duże korporacje sięgają po urządzenia wysokiej klasy i dostosowane do warunków biznesowych, natomiast rzadko korzystają z możliwości jego wykupu, gdy zakończy się już umowa leasingu. Zamiast tego większe firmy wypożyczają po prostu kolejny sprzęt.

Z kolei leasingodawca chce oczywiście upłynnić rzeczy, które powracają do niego po zakończonych umowach. Sprzedaje je zatem na własną rękę lub oferuje przedsiębiorstwom, które specjalizują się właśnie w obrocie urządzeniami poleasingowymi. W dalszej kolejności taki sprzęt może trafić do użytkowników prywatnych, ale jest to także doskonała okazja dla sektora mniejszych firm, które mogą w ten sposób wyposażyć przestrzeń biurową we wciąż sprawne i dobrej jakości wyposażenie, bez nadwyrężania finansów przedsiębiorstwa. 

Co odróżnia sprzęt poleasingowy od używanych urządzeń z rynku prywatnego? 

Warto mieć na uwadze to, że urządzenia poleasingowe znacząco odbiegają od zwykłych używanych rzeczy, które można odkupić od osób prywatnych. Mowa tutaj nie tylko o jakości sprzętu czy parametrach użytkowych, ale także sposobu w jaki był wykorzystywany. W korporacjach istnieją ściśle określone zasady, dotyczące tego jak pracownicy mogą korzystać z rzeczy, które przekazywane są im jako narzędzia do pracy. Nie trzeba się zatem obawiać, że komputery były wykorzystywane w niewłaściwy sposób, co oznacza znacznie większe bezpieczeństwo, zwłaszcza, iż firmowa elektronika zwykle posiada również o wiele bardziej rozbudowane zabezpieczenia niż ta wykorzystywana w warunkach domowych. Eliminuje to jedno z większych zagrożeń w przypadku komputerów, jakimi są ewentualne wirusy, które mogą znacznie utrudniać korzystanie ze sprzętu. W przypadku firm jest to tym bardziej niebezpieczne, gdyż grozi wyciekiem ważnych danych i informacji o prowadzonej działalności. Dodatkowym plusem jest fakt, że przedsiębiorstwa regularnie serwisują takie urządzenia, a naprawy dokonywane są przez autoryzowane oraz profesjonalne jednostki.

Przy używanym sprzęcie od osób prywatnych, zawsze istnieje natomiast ryzyko, iż w poszukiwaniu ewentualnych oszczędności, konkretne usterki były korygowane z wykorzystaniem zamienników zamiast oryginalnych części. Takie wyposażenie jest też zwykle bardziej wyeksploatowane niż te poleasingowe, gdyż przeciętny użytkownik mniej dba o stan urządzenia, niż pracownik, którego obowiązują określone reguły. Istotną kwestią jest również zabezpieczenie w postaci gwarancji. Firmy sprzedające sprzęt pochodzący z leasingu, zapewniają zwykle okres kilku miesięcy czy nawet roku, podczas którego naprawione zostaną wszelkie ewentualne usterki. Oczywiście odkupując przedmiot na rynku prywatnym, nabywca nie może liczyć na takie udogodnienia i musi sobie radzić z nabytymi urządzeniami, nawet jeśli z czasem objawią one swoje defekty.

Markowe urządzenia

Na pewno dużym plusem rzeczy poleasingowych jest fakt, iż są to urządzenia bardzo wydajne i dobrych parametrach, gdyż po takie właśnie sięgają duże korporacje. Jednym z alternatywnych rozwiązań dla firm, których nie stać na nowy sprzęt dobrej klasy, jest nabycie urządzeń ze sklepu, lecz gorszej jakości i mniej znanych marek. W praktyce jednak takie wyposażenie wcale nie musi sprawować się lepiej niż to używane, lecz pochodzące od sprawdzonych oraz bardziej szanowanych producentów. Dodatkowo nie będzie to korzystne ze względów wizerunkowych, zarówno z perspektywy pracowników przedsiębiorstwa, jak i osób z zewnątrz.

Z pewnością laptopy Lenovo poleasingowe będą lepiej postrzegane przez osoby zatrudnione w firmie, niż nowe urządzenia, lecz od producentów, których nie znają lub o których nie mają zbyt dobrej opinii. Nie umknie to również klientom czy kontrahentom, którzy odwiedzą biuro. Widząc markowy sprzęt nabiorą oni na pewno większego zaufania do takiej firmy, uznając ją za profesjonalną i dbającą o potrzeby pracowników. Oprócz tego sam fakt nabywania wyposażenia poleasingowego, także można wykorzystać do budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, ze względów ekologicznych. Rezygnacja z nabycia nowego sprzętu, kosztem tego w pełni sprawnego, ale używanego, jest wyrazem troski o środowisko, które będzie mniej zanieczyszczone poprzez produkcję nowych urządzeń oraz zaleganie starych rzeczy na wysypiskach śmieci. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedem − siedem =