Czy można ubiegać się o odszkodowanie, jeśli nasz lot został odwołany, albo opóźniony?

Proces zakupu biletów lotniczych jest banalnie prosty. Problemy zaczynają się kiedy nasz plan podróży musi się zmienić albo stajemy wobec zdarzeń, które uniemożliwiają nam wykorzystanie zarezerwowanego lotu. Regulaminy wielu linii lotniczych w takich sytuacjach z pewnością nie ułatwiają życia. Powszechną praktyką, obecną nie tylko u tanich przewoźników, ale też u tych tradycyjnych, charakteryzujących się wyższym poziomem usług, jest odmowa zwrotu pieniędzy w przypadku anulowania lotu z wyprzedzeniem. Co gorsza, zjawisko to dotyczy też lotów znacznie opóźnionych i odwołanych również z winy przewoźnika. Istnieją jednak instrumenty prawne, które pozwalają na ubieganie się o rekompensatę w razie takiej sytuacji.  

Prawo do odszkodowania

Zdarza się oczywiście, że linia lotnicza oddaje pieniądze za odwołany w ostatniej chwili kurs. Zdarzają się także odszkodowania za znaczne opóźnienia. Jednak niewiele osób korzystających z tej formy transportu zdaje sobie sprawę z faktu, że odszkodowanie za powyższe zdarzenia jest obowiązkowe w myśl prawa. Dzieje się tak na podstawie unijnego rozporządzenia nakładającego na linie lotnicze obowiązek wypłacenia odszkodowania w kwocie od 250 do nawet 500 euro. W sprawach tego typu warto skorzystać z usługi pośrednika, którego ofertę można znaleźć na stronie https://aircompensa.com/. Pomoc tego rodzaju wiąże się z minimalną ilością formalności i nie wymaga wychodzenia z domu. Ponadto obejmuje też wsparcie w przypadku innych spornych kwestii, takich jak odmowa wejścia na pokład.    

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć + dziesięć =