Dzisiejszy świat jest mocno zmechanizowany, co raczej nie powinno nam przeszkadzać. Dzięki temu jesteśmy bowiem w stanie podróżować szybko i stosunkowo bezpiecznie, nawet na duże odległości. Umożliwiają nam to przede wszystkim samochody, które obecnie są absolutnie powszechne. Ich użytkowanie jest możliwe dzięki myśli technicznej która sprawia, że różnorodne układy są w stanie odpowiednio ze sobą współpracować. Wśród nich odnajdziemy m.in. mechanizm skrzyni biegów, który umożliwia zmianę przełożenia, a tym samym przekazanie odpowiedniej ilości mocy przez silnik. Skrzynia biegów może być manualna lub automatyczna, a różnice między nimi są zauważalne już w samej budowie. Z czego składa się ta druga wersja?
Konstrukcja automatycznej skrzyni biegów opiera się w zasadzie o trzy najważniejsze elementy. Pierwszym z nich jest sprzęgło do silnika, które wykorzystuje się najczęściej jako rodzaj dowolnej przekładni kinetycznej, czyli takiej, w której energia kinetyczna generowana jest dzięki cieczy. Zwykle będzie to woda lub olej. W tzw. skrzyniach ASB głównym typem sprzęgła jest konwerter momentu obrotowego, którego należyty stan jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania mechanizmu. W razie zużycia wymagana jest regeneracja konwerterów, którą zajmują się profesjonalne firmy. Oprócz sprzęgła na automatyczną skrzynię biegów składają się zespoły przełożeń, czyli grupy odpowiednio połączonych kół zębatych, a także zespół sterowania, a więc sterownik odpowiedzialny za zmianę biegów zgodną z sygnałami dostarczanymi z zewnątrz.