Zdrowy obiad – jak go przyrządzić?

Odpowiednie menu to coś obowiązkowego dla każdej osoby, która pragnie zdrowo się odżywiać. Aby potrawy dostarczały nam szeregu cennych witamin, związków odżywczych i minerałów, nie były zbytnio kaloryczne a na dodatek wyśmienicie smakowały, trzeba właściwie je komponować i przygotowywać. Dla większości ludzi najbardziej pożywnym posiłkiem jest obiad. O czym pamiętać podczas jego planowania by osiągać jak najlepsze rezultaty w walce o wspaniałą sylwetkę i doskonałe samopoczucie? Oto kilka przydatnych rad!

Produkty, których nie może zabraknąć w kuchni

Kluczową kwestią jest zaopatrzenie się w szereg produktów, które można podawać na różne sposoby i które posiadają dobroczynne działanie dla naszego organizmu. Takimi artykułami są kasze, a zwłaszcza kasza gryczana i kasza bulgur. Znajdziemy je między innymi na stronie https://marketbio.pl/category/zdrowa-zywnosc-kasze. Wystarczy kasze ugotować, dodać do nich lekkostrawnego sosu i warzyw bądź odrobinę chudego mięsa i możemy cieszyć się sycącym, pysznym obiadem! Pamiętajmy jednak, by mięso, na przykład pierś z indyka lub kurczaka, upiec albo udusić na parze. Unikajmy smażenia na głębokim tłuszczu.

Podstawowe zasady

Planując obiady warto kierować się kilkoma prostymi zasadami. Po pierwsze, posiłek powinien zawierać odpowiednią ilość białka i warzyw, przy czym białko jak najbardziej może mieć pochodzenie roślinne. Eksperymentujmy z przepisami i smakami, jednak unikajmy gotowych dodatków w postaci sosów czy całych zestawów obiadowych. Nie przesadzajmy ze zbyt dużą ilością soli i sięgajmy po produkty pochodzące ze sprawdzonych źródeł i o dobrym składzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 + siedem =