Współcześnie firmy i przedsiębiorstwa muszą się poważnie namęczyć, aby zdobyć zupełnie nowych, przywiązanych do marki klientów. Kluczową rolę odgrywają tutaj konkretne działania marketingowe – realizowane zarówno w Internecie, jak i offline. Ograniczają one koszty pozyskiwania konsumentów i jednocześnie w znacznym stopniu ułatwiają ten proces. Doskonałym przykładem są choćby karty lojalnościowe w telefonie.
Wspomniane powyżej karty lojalnościowe pozwalają klientom na otrzymywanie sporych rabatów i zniżek w punktach sprzedażowych bądź usługowych danej firmy. Często też dają możliwość gromadzenia punktów za zakupy, które później są zamieniane na atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wystarczy podczas nabywania jakiegoś towaru okazać taką kartę w aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Dobrym rozwiązaniem jest ponadto budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki poprzez organizowanie konkursów i rozmaitych akcji marketingowych w mediach społecznościowych. Takie platformy zapewniają bezpośredni kontakt z konsumentami i wchodzenie z nimi w interakcję, co przekłada się na wytworzenie długotrwałej relacji. Na koniec należy jeszcze koniecznie wspomnieć o regularnych eventach promocyjnych czy wysyłaniu paczek świątecznych z drobiazgami (np. słodyczami z nadrukiem, gadżetami z logo).