Dlaczego warto wprowadzić w firmie system kontroli dostępu?

Ewidencjonowanie czasu pracy w firmie napędza wiele trudności zarówno dla pracodawców jak i jest problematyczne dla pracowników. Ustalanie godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy w wielu przedsiębiorstwach jest wykonywane za pomocą planów pracy, harmonogramów czy podpisywaniu list obecności. Coraz więcej firm wprowadza jednak system kontroli dostępu, który nie tylko pozwala na ustalenie godziny wejścia i wyjścia konkretnego pracownika, ale jest także narzędziem zapewniającym bezpieczeństwo i zabezpiecza siedzibę firmy przed wstępem osób nieuprawnionych i niepożądanych.

Jak działa system kontroli dostępu i jakie są zalety jego wprowadzenia?

Każdy z pracowników firmy zostaje wyposażony w imienny czytnik (identyfikator osobisty), który po zbliżeniu do bramki wejścia pozwala przez nią przejść, jednocześnie odnotowując datę, godzinę oraz konkretny punkt odbicia. System KD (kontroli dostępu) daje możliwość ustalenia które z osób mogą dostać się i przemieszczać po określonych strefach i pomieszczeniach. Pozwala na doprecyzowanie, które z osób mogą wejść do danego pokoju i pomieszczenia.  Drzwi wyposażone w system KD nie wymagają używania tradycyjnych kluczy, ponieważ to program decyduje kto może wejść do pomieszczenia i który z pracowników może go zablokować.

System kontroli dostępu daje możliwość kontrolowania sytuacji w nagłych stanach zagrożenia oraz alarmowych. Możliwość przyznania tymczasowych identyfikatorów gościom lub osobom odwiedzającym pozwala na zarządzanie ich ruchem oraz ogranicza ich możliwość wstępu do określonych przez pracodawcę miejsc w przedsiębiorstwie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewięć − pięć =