Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Problemy z kasą fiskalną zdarzają się niezależnie od nas. Niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć awarii tego urządzenia, bez którego sklep nie jest w stanie funkcjonować. Co zatem robić, kiedy kasa fiskalna odmówi nam posłuszeństwa?
Brak kasy fiskalnej
Oto niezbędne kroki, które należy podjąć, kiedy kasa fiskalna w sklepie przestała działać:
- zaprzestanie rejestrowania transakcji – od momentu zepsucia kasy pracownik pod żadnym pozorem nie powinien wprowadzać do urządzenia żadnych danych, nie może tego również robić za pomocą ewidencji papierowej czy elektronicznej na komputerze
- użycie kasy rezerwowej – jeśli taka kasa znajduje się na terenie sklepu, należy użyć jej na czas naprawy zepsutej kasy. Trzeba jednak mieć na względzie, że przedsiębiorca nie ma prawnego obowiązku posiadania zastępczego urządzenia tego typu. Jest to jednak czasem jedyne wyjście w sytuacji, kiedy nie chcemy ponieść strat, a przestój handlowy jest na przykład dłuższy niż oczekiwano. Przejście na używanie w sklepie kasy rezerwowej powinno zostać zgłoszone do odpowiedniego urzędu skarbowego za pomocą specjalnego druku.
- naprawa kasy fiskalnej – każdorazowa awaria tego urządzenia powinna być niezwłocznie zgłoszona serwisowi autoryzowanemu do naprawy. W przypadku awarii istotne jest zlokalizowanie najbliższego serwisu, który szybko usunie usterkę. Protokół takiej naprawy otrzymuje także urząd skarbowy. Przykładowo, jeśli uszkodzeniu uległy kasy fiskalne serwis Łódź z pewnością będzie miejscem, gdzie będzie można oddać je do naprawy i który szybko wyśle stosowne sprawozdanie do urzędu.