Zapach – jak wpływa na ludzką psychikę?

Chyba każdy z nas doznał niejednokrotnie uczucia, że zapach przypomniał nam wydarzenia sprzed wielu lat. Dzieje się tak dlatego, iż posiadamy w mózgu neurony, na które silnie oddziałują różnego rodzaju aromaty. Ciągle trwają badania, mające na celu pogłębienie wiedzy w tej dziedzinie. Warto przy tej okazji wspomnieć, że powstała nawet dziedzina nauki związana z zapachami. Określa się ją mianem aromamarketingiem.

Zapachowa zachęta

Stosowanie zapachów dostosowanych do rodzaju sprzedawanych produktów przynosi spore korzyści. Wielu właścicieli sklepów z różnych branż dostrzegło, że dobrze dobrany aromat zachęca do zakupu określonych produktów i znacznie zwiększa zyski. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na dyfuzory zapachowe, które są sprawdzonym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Okazuje się przy tym, iż nie tylko zapachy wewnątrz sklepu pobudzają klientelę do zakupu. Stosuje się również aromaty zewnętrzne, które przyciągają niczym magnes potencjalnych klientów. Obecnie na naszym rynku można zakupić aromaty o różnym odcieniu zapachowym, co sprawia, że niemal w każdej dziedzinie handlu można znaleźć coś atrakcyjnego pod tym względem. Pozostaje jedynie zorientować się, jakie zapachy będą odpowiednie do branży, którą reprezentujemy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem + dziewiętnaście =