Sposoby na wzmocnienie wizerunku marki

Kształtowanie wizerunku firmy nie jest wcale prostym i szybkim zadaniem. Zazwyczaj wymaga sporo czasu i zaangażowania specjalistów, którzy mają już pewne doświadczenie w różnego rodzaju kampaniach wizerunkowych. Dodatkowo czasem trzeba też uwzględnić specyfikę danej branży, w której obraca się firma. Ogólnie wizerunek firmy można określić jako wszelkie wyobrażenia na jej temat, a więc np. te dotyczące jej oferty, produktów, obsługi, relacji w jakie wchodzi oraz działań jakie podejmuje.

Szczególnie w przypadku, kiedy mamy do czynienia z kampaniami długofalowymi, niezbędne jest określenie pewnego harmonogramu działań na podstawie przyjętej strategii. Sama strategia powinna być dopasowana do przedsiębiorstwa, a więc do tego, w jakiej sytuacji obecnie się znajduje, specyfiki branży oraz możliwych do podjęcia działań.

Wszystko, co będziemy mieli zamiar zrobić powinno też zostać dobrze zaplanowane pod kątem posiadanego na ten cel budżetu. To dzięki racjonalnemu dysponowaniu nim można planować wszystko w czasie i sprawić, że osiągnięte zostaną wszelkie cele.

Na wizerunek marki bardzo mocno wpływa jej strona internetowa

Bardzo często to właśnie za pośrednictwem strony firmowej trafiają do nas nowi klienci. Dlatego też absolutnym priorytetem powinno być zadbanie o jej wygląd. Oczywiście, mówiąc o wyglądzie można mieć na myśli nowoczesny i zgodny z obowiązującymi trendami układ szaty graficznej.

Z pewnością dużą zaletą będzie też takie zaprojektowanie strony, aby była ona zgodna z założeniami user experience, a więc na przykład, aby posiadała intuicyjną i prostą nawigację umożliwiającą jak najszybsze zapoznanie się z firmą, jej ofertą oraz jej danymi kontaktowymi.

Strona internetowa, która wpływa pozytywnie na wizerunek firmy to także taka strona, która dobrze wyświetla się na wszystkich urządzeniach mobilnych, tym bardziej, że obecnie bardzo wielu użytkowników korzysta z innych urządzeń niż laptopy czy komputery stacjonarne.

Warto więc pomyśleć o stworzeniu oddzielnych wersji strony na różne szerokości ekranu, albo też przynajmniej stworzenie jej w wersji responsywnej, a więc takiej, gdzie strona sama będzie dopasowywała się do szerokości ekranu, na którym jest przeglądana.

Bardzo ważna jest też optymalizacja strony, a więc takie działania, dzięki którym będzie ona bardziej przystosowana do wytycznych wyszukiwarek internetowych, a tym samym łatwiej będzie mogła osiągać wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania. Optymalizacja strony powinna dotyczyć także jej kodu.

Ostatnim, ale jakże ważnym elementem w temacie samej strony są zamieszczane na niej treści. Pojęcie content marketingu jest obecnie szalenie popularne, ale to głównie dlatego, że faktycznie te treści, które znajdą się na naszej stronie internetowej mają ogromny wpływ zarówno na wizerunek firmy, odbiór samej strony, sprzedaż, ale i efektywność prowadzonych działań reklamowych, takich jak chociażby pozycjonowanie.

 

Pozycjonowanie wizerunkowe – na tym z pewnością warto się skupić

W kontekście rozważań nad efektywnymi działaniami wizerunkowymi dla firmy, na pewno warto pokusić się o zaznajomienie się z tematem pozycjonowania wizerunkowego. Ten rodzaj działań reklamowych oczywiście najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, a także warto określić jej potrzeby.

Kiedy już poznamy odbiorców, których przychylność chcielibyśmy pozyskać – możemy rozpocząć działania polegające na łączeniu technik PR z działaniami SEO.

Pozycjonowanie wizerunkowe może więc opierać się na różnych zabiegach. Po pierwsze mogą to być same działania wizerunkowe poprzez artykuły sponsorowane, recenzje, sprawozdania z wydarzeń organizowanych przez firmę, a nawet współpraca z branżowymi czasopismami lub ich internetowymi odpowiednikami.

Jednocześnie, aby działania te mogły przełożyć się także i na wysokie pozycje strony firmowej w wyszukiwarce – warto wszędzie tam, gdzie jest to możliwe prosić o zamieszczenie odnośnika do strony firmowej. W ten sposób możliwe jest pozyskiwanie odnośników o wysokiej jakości.

Kolejnymi podejmowanymi działaniami jest stałe monitorowanie wszelkich wzmianek, jakie pojawiają się w sieci o firmie, a następnie podbijanie i popularyzowanie tych treści, które kształtują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jak można zauważyć, w takim przypadku pozycjonowanie nie dotyczy tylko samej strony firmowej, ale i różnych recenzji, pozytywnych opinii i innych materiałów wartościowych z punktu widzenia strategii PR.

Analogicznie, w przypadku negatywnych treści można przyjąć strategię depozycjonowania stron, na których się one znajdują tak, aby nie były tak łatwe do odszukania przez użytkowników. Jak widać, nie jest to już samo SEO, ale szereg innych, kompleksowych działań, którymi zajmuje się firma pozycjonująca.

Zresztą, więcej informacji o takim rodzaju wzmacniania wizerunku marki możemy znaleźć na stronie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/, gdzie zamieszczonych zostało bardzo wiele szczegółowych informacji.

Decydując, jaka agencja SEO zajmie się wdrożeniem pozycjonowania wizerunkowego wybierajmy te firmy, które faktycznie mają doświadczenie i wiedzą w jaki sposób kompleksowo podejść do tematu.

To powinna być firma pozycjonująca, która przede wszystkim wie, w jaki sposób osiągać wysokie pozycje stron na wskazane słowa kluczowe w bezpieczny sposób, ale i jednocześnie firma, która potrafi wdrażać bardziej rozbudowane kampanie, na przykład poszerzone o działania PR, jak w przypadku pozycjonowania wizerunkowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

cztery × 3 =