Biznes i marketing

Jak ogłosić upadłość firmy?

Jak ogłosić upadłość firmy?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadzenie działalności gospodarczej zwykle wiąże się z sukcesami i zyskiem, ale czasami może być trudnym doświadczeniem. W przypadku, gdy firma przestaje być wypłacalna, należy podjąć zdecydowane kroki, aby dodatkowo nie pogorszyć swojego położenia. Co zatem trzeba zrobić? Oto kilka porad.

Likwidacja spółki – drastyczny, ale konieczny krok

Jeśli firma straciła płynność finansową, nie jest w stanie uregulować zobowiązań wobec kontrahentów, jej wydatki przekraczają poziom wpływów, to znak, że źle się dzieje. Jeśli sytuacja taka utrzymuje się przez dłuższy czas i nie ma widoków na wyjście z impasu, to należy rozważyć ogłoszenie upadłości. Procedurę tę wszczyna się zwykle w okresie kilku tygodni od zaistnienia przesłanek do jej rozpoczęcia. Wsparcie w zakresie profesjonalnej pomocy, jaką jest obsługa prawna Warszawa oferuje szeroki zakres. To niezwykle ważne, gdyż dobry specjalista potrafi fachowo ocenić skalę kłopotów i szansę firmy.

Upadłość krok po kroku

W celu ogłoszenia upadłości spółki należy złożyć wniosek do wydziału gospodarczego właściwego Sądu Rejonowego. Muszą znaleźć się w nim dane wnioskodawcy, szczegółowy opis sytuacji firmy, jej finansów i zobowiązań. Na tej podstawie Sąd otwiera postępowanie upadłościowe, w ramach którego może zadecydować o próbie przeprowadzenia działań naprawczych w przedsiębiorstwie lub ogłosić jego majątek masą upadłościową na rzecz zaspokojenia roszczeń wierzycieli i spłaty długów, co jest jednoznaczne z likwidacją spółki. Więcej szczegółów na temat tego procesu można znaleźć na stronie https://kancelariad2dgroup.pl/obsluga-prawna/krakow/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*