Jak wygląda życie kierowcy międzynarodowego

Praca w transporcie (transport Belgia) jest jedną z najtrudniejszych na świecie. Tyczy się to zarówno kierowców zawodowych, którzy spędzają całe dnie w swojej małej i ciasnej ciężarówce jak i całego sztabu ludzi w firmie transportowej, między innymi spedytorów, którzy organizują pracę.

Życie kierowcy międzynarodowego nie należy do najłatwiejszych. Niesie ze sobą szereg wad i niedogodności. Najczęściej wymienianą przez kierowców zawodowych udręką jest brak kontaktu z rodziną. Praca w systemie 3 na 1, czyli trzy tygodnie w trasie i jeden w domu, jest najczęściej spotykaną praktyką w firmach transportowych. Trzy tygodnie spędzone poza domem, w małej kabinie ciężarówki, z dala od rodziny potrafi być naprawdę męczące. Ciężarówka dla kierowcy w trakcie jego pracy staje się jego domem. To w niej odpoczywa, spędza wolny czas, śpi i gotuje sobie posiłki.

Kierowca pracujący w wielu krajach musi przestrzegać przepisów w nich obowiązujących. Są one różne dla poszczególnych krajów (zobacz przykładowo: transport Holandia Polska). Opłacanie przejazdów po drogach, maksymalne wartości tonażu i inne ważne aspekty należą do obowiązków kierowcy. Za swoje niedopatrzenia kierowca musi odpowiadać sam za siebie.
Do plusów pracy kierowcy międzynarodowego można zaliczyć możliwość „zwiedzenia” świata. Trudy pracy i niebezpieczne sytuacje na drodze mogą wynagrodzić kierowcy widoki, na które może patrzeć przez szybę w trakcie jazdy. Ponadto, kierowcy często mają możliwość zatrzymywania się na pauzy weekendowe na takich parkingach, z których można dostać się do pobliskiego miasta lub w pobliżu jakiegoś obiektu natury.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × trzy =